“Aynı zamanda, Hakan Erdem’in tarihsel üstkurmacalarında popüler kültür, entelektüel modalar (yeni Osmanlıcılık, Türkçülük gibi), çoksatan edebiyat, hiç sona ermeyecek gibi görünen Batı hayranlığı, soy sop şovinizmi, ticari girişimcilik, televizyon, reklam ve yayımcılığın da önemli bir yer tuttuğu düşünülürse, eserlerinin bugünden başlayıp bugünde bittiğini söylemek gerekir. Örneğin Unomastica alla Turca’nın kahramanları Argun Afaki ile yeğeni Tankut Argun, Uno-mastik Holding’de sakız üretmektedirler.” - Jale Parla, Virgül “Ancak bu yöntemin [Alegorik mizah] etkili olabilmesi için edebiyatın dinamiklerinin de gözetilmesi gerekir. Hakan Erdem’in Unomastica alla Turca’daki başarısı tam da bundan kaynaklanıyor; karmaşık olay örgüsünü incelikle dokurken nesnelerden, kişilerden, zamandan ve mekândan oluşan roman parçacıklarını hiç aksamayan bir dil ve mükemmel tasvirlerle bir araya getirmiş.” - A. Ömer Türkeş, Radikal Kitap “Unomastica alla Turca ne kadar eğlenceli bir kurmaca olursa olsun, günümüze yapılan göndermeleri okuyunca insan ‘Olabilirdi de tabii…’ deyip sonra da kendine gülüyor. Kâseli, kodlu, ‘tarihi’ gizemi ortaya çıkartan kitapların popüler olduğu bir dönemde Unomastica alla Turca, Türklerin onuncu yüzyılda, Asya bozkırlarındaki gizli tarihini sunuyor bize.” - Emre Kuzuoğlu, Picus