Tekinsiz ve Temsil, öncelikle sanatta ve diğer medyalarda temsil konusunu tekinsiz teması ile düşünmek için yola çıkan ve Romantizm'den Modernizm'e nihayetinde de Postmodernizm'e kadarki süreçte seçmiş olduğu örneklerle bunu gerçekleştirmeye çalışan bir kitap. Tekinsizi teorik açıdan Sigmund Freud ve Freud'a dönüş savunusunda olan Jacques Lacan'ın psikanalizi ile estetik açıdan yücelik, komedi ve tiksinti ile kuran çalışma, temsillerin kaygı ve tedirgin ediciliği nasıl taklit ettiğini değil, ayrıca onların kaygı ve tedirgin edici olanı nasıl perdelediğini açıklamaya çalışmakta. Tekinsizin ilgi çekiciliği kültürel ideallerimizin, hayalimizdeki düzenli ev ve aile imgesindeki gibi tertemiz olamayacağını, bir yerlerden gelecek olan tanıdık yabancıların huzurumuzu bozacağını ifade etmesinde saklıdır. Geçen yüzyıldan bu yana, modernleşmeden itibaren kültürel dünyamızın karakteristik noktalarından birisiyle karşılaşmamıza neden olmasıyla tekinsiz kelimesinin ilgi çekiciliği ayrıca açıklık kazanmaktadır. Bu nokta, medeniyetin düzeninde her zaman bir başkasının izinin olduğu ve olacağı gerçeğidir.