Hadisle ilgili tartışmalar yer yer ivmesini kaybetse de canlılığını koru-maya devam etmektedir. Bu çalışmada daha ziyade usul ve tarih konularına daha ağırlık verdik. Diğer çalışmalarımızdaki bazı hadis sorularına da yeni bilgiler ilave etmek suretiyle yetmiş üç soru tespit etmiş olduk. Bunlardan bir kaçını zikretmek gerekirse aşağıdaki sorulara cevap aramaya çalıştık: Sünnet nedir? Sünnet ve hadis aynı şey midir? Çoğu cerh ifadeleri sadece "zayıf" şeklindedir. O halde "Cerh, müfesser olmalıdır" kuralı ne anlama gelmektedir? Zayıf hadisle fezail konusunda müstehab hükmü verilebiliyor. Müstehab ahkamdan değil mi, nasıl oluyor? Kur'an'ı anlamada "uygulama" veya "ameli tevatür"ün fonksiyonu var mıdır, varsa nasıldır? Mütevatir hadisi inkar etmek küfür müdür? Ahad hadis/haber-i vahid ne demektir? ilim ifade eder mi? Haber-i vahid itikadi konularda delil olur mu? Sünnet vahy-i gayr-i metluv müdür? Muhaddislerin sahih veya zayıf dediği bir hadisle fakihlerin amel etme zorunluluğu var mıdır? Kur'an'a aykırı hadis var mıdır? Ebu Hureyre ile ilgili tenkitler haklı mıdır? Hz. Ömer, hadisleri yazmayı yasaklamış, hadis rivayetine karşı çıkmış mıdır? Buhari, Sahih'ini kendi yazmamış mıdır? Mutezilenin hadis konusundaki tavrı nasıldır? Oryantalistlerin isnadların ve metinlerin gelişimi ile ilgili iddiaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Kur'an ve sünnet arasındaki nesh ilişkisini nasıl anlamalıyız? Hadis meclisleri sistematik olarak ne zaman kurulmuştur? Bir anlamda sistematik hadis rivayeti ne zaman başlamıştır?