İlhan Berk, bilinenlerin aksine, İkinci Yeni şiirine isim babalığı yapan, Muzaffer Erdost’a “İkinci Yeni” ismini öneren, İkinci Yeni şiirinin kurucu şairleri arasında akla ilk gelen isimdir. Bilgi birikimi ve deneyimlerini şiirlerine “aykırı”, “cesur” ve “efendisiz bir acemilik” sayılabilecek uygulamalarla aktarmıştır. Şiir evreninin anlam ve imge rezervini genişletmiş, şiirin yeraltında saklı hazinelerine dalışlar yaparak, bulduğu dip suları ile şiir dilinin toprağını sulamış, ‘dilin sıfır noktası’na inerek, ‘şiirin gizli tarihi’ni keşfetmiştir. Bu farklı anlayış, yaklaşım ve uygulamalar, İlhan Berk’i modern Türk şiirinin köşe taşlarından birisi haline getirmiştir. Son derece özgün ve bireysel açılımlara imza atmış, İlhan Berk gibi büyük bir şairin şiir dili anlayışının sapma ve deformasyon kuramı ışığında geniş bir açıdan etraflıca incelenmesi, yalnız Berk’in şiir dili ile sınırlı kalmıyor; İkinci Yeni şiir anlayışına, eğilimlerine, kaynaklarına ve şiir dilinde değişim serüveninin ardında yatan gerçeklere de ışık tutuyor.