Önay Sözer görsel sanatları da yakından izlemiş bir felsefeci ve romancıdır. Onun 70’li yıllardan günümüze dek sanat eleştirisi birikimini aktardığı makalelerinin bir bölümü Sanat: Görünendeki Görünmeyen’de bir araya getirildi. Önay Sözer bu kitabıyla okuru Martin Heidegger, Melanie Klein, Edmund Husserl, Bin Kimura, Roman Jakobson, Jacques Derrida, Eugen Fink, Georg Simmel, Pieter De Hooch, Pablo Picasso, Mondrian, Joseph Koudelka, Jörg Reckhenrich, İlya Kabakov, Sarkis, Komet, Ömer Uluç, Cihat Burak, Mehmet Güleryüz, Biles Öcal, Hakkı Anlı, Sevil Gürler, Mürşide İçmeli, vd. filozof ve sanatçıların yapıtlarındaki görünmeyene, bilinmeyene bakmaya davet ediyor. “Gören göz kendini gördüğü ile sınırlar. Bakışın gözü ise özgürdür. Görmek bakışın bir olanağıdır (yoksa tersi değil), ancak bakmasını bilen görebilir, çünkü bakmak her zaman öncelikle tüm tek tek var olanların kaynağı, anayurdu, çevreni olan dünyaya bakmak demektir. Tıpkı pencereden dışarıya bakıldığı gibi, resimden de dünyaya bakılır. Fakat dünya, yer ile çatışması dışında var olamaz. Böylece bakış ille de belirli bir şey görme isteğinden vazgeçme, kendini yer ile dünyanın çatışmasına ve böylece her ikisinin birbirine çatılmasına, kısaca çatlağın güzelliğini ve doğruluğunu seyre bırakma demektir.” Sanat: Görünendeki Görünmeyen nesnel yöntemlerle incelenmiş bakmak, görmek, görünmek, eşzamanlılık, ara gibi pek çok kavram üzerinde yeniden durmak için bir çırpıda tüketilemeyecek düşünce yüküyle sıkı bir başlangıç vaat ediyor.