Neş’e Erdok Neş’e Erdok’un “Zaman Kuşu” başlıklı sergisi Bozlu Art Project Mongeri Binası’nda 3 Nisan-9 Haziran 2018 tarihleri arasında izlendi. Oğuz Erten’in kaleme aldığı kitap Zaman Kuşu: Neş’e Erdok’un Yaşamı ve Sanatı da Bozlu Sanat Yayınları’ndan çiktı. Özgenur Geris, Neş’e Erdok ile sergi ve kitap üzerinden bir söyleşi yaptı. Ayrı bir yazıda, Mehmet Ergüven sanatçı hakkında derinlikli bir okuma gerçekleştirdi. Mekânda “ y o ğ u n l u k “ İsmail Eğler, Nil Aynalı Eğler ve Elif Tekir tarafından 2013 yılında kurulan Yoğunluk inisiyatifi, sanat etkinliğinin mekan ile ilişkisi üzerine odaklanan çalışmalar yapıyor. Yoğunluk’un bazı kavramlar üzerine düşüncelerini İsmail Eğler kaleme aldı. Theaster Gates – “Siyah Meryem” İstanbul Bienali Sergi Yöneticisi Elif Kamışlı, ABD’li sanatçı Theaster Gates’in Heybeliada’daki performansını şu sırada İsviçre’de Kunstmuseum Basel’de büyük ilgi gören “Siyah Meryem” sergisine bağlayan, aynı zamanda da sanatçının genel sanat anlayışını ve etkisini yansıtan serüveni kaleme aldı. “Soğuk Soğuk Sergi Gezmek - 2” Süreyyya Evren “Soğuk Soğuk Sergi Gezmek” başlıklı dizisinin ikincisinde Türkiye’den ve yurtdışından beş sanatçının solo sergilerini yorumladı: Pınar Öğrenci, “Un Peso”, Bilsart; Volkan Aslan, “Beni Vur! Beni Onlara Verme!”, Pi Artworks İstanbul; Leyla Gediz, “Anagram”, Orange Juice; Kevin van Braak, “Pressing Matters”, Framer Framed ; Catherine Christer Hennix “Traversée Du Fantasme”, Stedelijk Sadberk Hanım Müzesi İhtisas Kütüphanesi Sanat Dünyamız bu sayıdan itibaren sanat kütüphaneleri üzerine yeni bir dizi başlatıyor. Yapı Kredi Araştırma Kütüphanecisi Yücel Manyas’ın hazırladığı bu dizide ülkemizin dört bir yanından kütüphanelerin yöneticilerinden koleksiyonları ve çalışmaları hakkında bilgiler alacağız, görüşlerini sunacağız. Dizinin ilk konuğu Sadberk Hanım Müzesi İhtisas Kütüphanesi yöneticisi İsmail Bakar. “İlk Raunt” Banu-Hakan Çarmıklı Koleksiyonu’ndan eserlerle 6 Mart-12 Mayıs tarihleri arasında Galata Rum Okulu'nda gerçekleştirilen “İlk Raunt” sergisini Kültigin Kağan Akbulut kaleme aldı. Ayşegül Kurtel ile Söyleşi K2 Güncel Sanat Merkezi’nin ve güncel sanat trienali PORTIZMIR’in kurucu direktörü Ayşegül Kurtel PORTIZMIR4’ü, hedeflerini ve son dönem çalışmalarını anlattı. Doğu Batı Paradoksu Bu sayıda K2 Güncel Sanat Merkezi’nin kurucusu Ayşegül Kurtel ile yapılan söyleşinin konularından PORTIZMIR Güncel Sanat Trienali, Refa Emrali’nin yazısına da esin kaynağı oldu. Mardin’in İçinde Mardin’den Öte Bu yıl 4 Mayıs- 4 Hazirantarihleri arasında yapılan 4. Mardin Bienali’ni Nazlı Pektaş değerlendirdi. “Siyah Gürültü” sergisi Tuğçe Arslan, 9 Eylül – 23 Aralık 2017’de Akbank Sanat’ta Işıl Önol ve Ekrem Ertan küratörlüğünde açılan “Siyah Gürültü' sergisini değerlendirdi. Siyah-Beyaz “Topoğrafya Örnekleri” T. Onur Çimen; mimar, akademisyen, sanatçıSinan Logie’nin Ankara’da 11 Mayıs -11 Haziran 2018 tarihleri arasında Galeri Siyah Beyaz’da açılan “Topoğrafya Örnekleri” sergisini yorumladı. Nur Özalp’ın Asamblajları Şair, yazar Gültekin Emre sanatçı Nur Özalp’ın asamblajlarını yorumladı. fragMENtaTION dizisi no 36: N. Toros Mutlu’nun “Blank Verses - I” projesi Sanat Dünyamız’ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragMENtaTION dizisinin bu sayıdaki konuğu N. Toros Mutlu oldu. Sönmez projeyi anlatırken şöyle yazıyor: “Toros objektifini gökyüzüne, ağaçlara, toprağa yöneltip belli kareleri seçtiğinde motiflerinin her coğrafyada görülebilecek olan gökyüzü, ağaçlar, taşlar olmasına özel bir önem yüklüyor. 2015 ile 2017 yılları arasında yaptığı bu dizinin doğaya yakınlaştığı nokta son derece önemli. Dünya nüfusunun yarısından fazlası kentlerde yaşadığı için birey ile doğa arasındaki ilişkiler günümüzde oldukça farklılaştı. İnsan eskiden parçası olduğu doğaya karşı bugün farklı hisler besliyor. Doğal çevreden giderek uzaklaşan birey, doğanın kendisiyle değil dijital görüntüleriyle, tüketim zincirinin belirlediği çerçeveden tabiata bakabiliyor. Bu yabancılaşma o kadar güçlü bir şekilde kendini biçimlendiriyor ki, yüzyıllar boyunca yaratılış süreçlerinin oluşturduğu süreklilikler de parçalanıyor. Tohum, büyüme, meyve verme modern tarımın parçaladığı, içeriğini tamamen değiştirdiği süreçler. Bu nedenle günümüzde birey ile tabiat arasındaki ilişki kökünü, özünü kaybetmiş durumda.“

Benzer Kitaplar