Sanat Dünyamız her zaman coşkulu. 164. sayı çıktı: Fred Wilson; “Bana Bak!” sergisi; Fransa Mayıs 68:“Sokak Sanatı”na Birkaç Altyazı; Özcan Saraç; Rafet Arslan ve daha birçok sanatçı ve sanat konusu Mayıs-Haziran 2018 sayısında. Cihat Burak’ın kaleminden Hattat Hamit Aytaç Sanat tarihçi Ömer Faruk Şerifoğlu bu sayıda ressam Cihat Burak’ın Hattat Hamit Aytaç ile yaptığı bir söyleşiyi ve hakkında yazdığı bir yazıyı tekrar günışığına çıkararak sanat tarihimize yeni yapraklar ekledi. Afro Kısmet İstanbul Bienali direktörü Bige Örer, sanatçı Fred Wilson’ın geçen yıl 15. İstanbul Bienali kapsamında Pera Müzesi’nde gerçekleştirdiği, daha sonra Londra Pace Gallery’de sergilediği “Afro Kısmet” başlıklı özgün yerleştirmesini değerlendirdi. “Afro Kısmet”10 Temmuz-17 Ağustos 2018 tarihleri arasında New York Pace Gallery’de de izleyicilerle buluşacak. Bir Beyaz Duvar, Bir Kara Delik: (Oto)portre ve Yüzün Politikası Sanat tarihçi ve akademisyen Nermin Saybaşılı 6 Aralık 2017 - 4 Mart 2018 tarihleri arasında Pera Müzesi’nde gerçekleşen “Bana Bak!: ‘La Caixa’ Çağdaş Sanat Koleksiyonu’ndan Portreler ve Diğer Kurmacalar” sergisinden hareketle güncel sanat pratiğinde portrenin ve otoportrenin yeniden yorumlanmasına ve sorgulanmasına odaklandı; ayna/lamanın mantığı ve bazı farklı ihtimaller üzerine düşündü. Fransa, Mayıs 1968: “Sokak Sanatı”na Birkaç Altyazı Araştırmacı, yazar, çevirmen Tunç Tayanç, Mayıs 1968 olaylarını Paris’teki duvar yazıları ve sokak sanatı üzerinden hatırlattı. Elmas Deniz, “Yazsız Yıl”, Pilot Burak Delier, “Kendini Bar Zanneden Dergi”, Lokal Selim Birsel, “Bahçe Bakım Sanatı”, Riverrun Süleyman Saim Tekcan, “Döngüsel Seyir”, Tophane-i Amire Ayşe Erkmen, “Kıpraşım Ripple”, Dirimart Yazar, çevirmen, editör Süreyyya Evren, “Soğuk Soğuk Sergi Gezmek” başlıklı yazı dizisinin ilkinde beş sanatçının solo sergilerini yorumladı. Müzecilik Mesleği ve Müzecilik Meslek Kuruluşu Derneği Üzerine Bir Söyleşi Müzecilik Meslek Kuruluşu Derneği’nin yönetim kurulu başkanı Canan Cürgen ve yönetim kurulu üyesi Nalan Dönmez Yakarçelik ile yapılan söyleşinin temel konuları derneğin (MMKD) çalışmaları ve müzecilik mesleği oldu. Bilgi ve Sanat: Özcan Saraç Kültigin Kağan Akbulut’un bu sayıdaki konuğu hem bilimsel hem de toplumsal açıdan öne çıkan meselelere odaklanan çalışmalarıyla dikkat çeken Özcan Saraç. Burcu PelvanoğluileSöyleşi/ Sanat TarihindeAlternatifOkumalar Özgenur Geris, sanattarihçi Prof. Dr. Burcu PelvanoğluileHale Asaf: Türk ResmindeBirDönümNoktası(YKY) vePekKronolojikOlmayanHayatımız: Türkiye’deModernleşmeve Sanat (Corpus Yayınları) kitaplarıbağlamındamodernizmvebuolgununTürkiye’dekadınavesanatayansımalarıhakkındabirsöyleşiyaptı. Kayıhan Keskinok: Tarihsel bir Bakış Sanat tarihçi ve ressam Jale N. Erzen, sanatçı Kayıhan Keskinok’ın (1923-2015) eserlerini ve sanata yaklaşımını kaleme aldı. 2018 Mardin Bienali Sanatçı Huo Rf aynı zamanda işleri ile parçası olduğu 4. Mardin Bienali “Sözden Öte” (4 Mayıs – 4 Haziran) üzerine soruları ve aldığı görüşleri, cevapları derledi. Kelleya daBirMucizeOlarakMamulat Yazar vesanatyönetmeni Mehmet Ergüven, sanatçıNoyanTurunç’uneserlerinibeden, ironi, figürvbkavramlarüzerindenyorumladı. Yeniden İnşa ODTÜ felsefebölümüyükseklisansöğrencisi, editörveçevirmen T. Onur Çimen, SevalŞener’in 7-31 Mart 2018 tarihleriarasındaGaleriNevAnkara’dayeralan “Haremde Yeni Bir Işık” sergisiniyorumladı. Fahrelnissa Zeid Berlin’de Yazar, şair Gültekin Emre, Fahrelnissa Zeid’in Londra’da Tate Modern’den sonra Berlin’de Deutsche Bank KunstHalle’de açılan (20 Ekim 2017-25 Mart 2018) sergisini gezdi. fragMENtaTION dizisi no 35: Rafet Arslan’ın “Üçüncü Dünya Savaşı Ön Belirtileri” projesi Sanat Dünyamız’ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragMENtaTION dizisinin bu sayıdaki konuğu Rafet Arslan oldu. Sönmez projeyi anlatırken şöyle yazıyor: “Rafet’in ‘Üçüncü Dünya Savaşı Ön Belirtileri’ projesi, kolaj tekniğiyle gerçekleştirilmiş levhalardan oluşuyor. Jules Verne’in 20. yüzyıl başında Türkçe, Rumca, İngilizce basılan kitaplarındaki gravürlerden yola çıkan sanatçı, farklı dönemlere, yüzyıllara, kültürlere ait imgeleri kesip yapıştırarak ikircikli dramlar kurgulamıştır. On dört dramın doğrudan amacı, anlatıcı bir eyleme, kolay tüketilir bir anlama dönüşmek değildir. Bu çalışmanın temelindeki dürtü yaşadığımız günlerde tanıklık ettiğimiz politik, sosyal, ekonomik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan mutsuzluğu, isyanı dile getirir. Üçüncü Dünya Savaşı imgesel olarak sadece büyük bir felaketin öngörüsü değildir. Daha önceki büyük savaşların arkalarında bıraktığı, sakatladığı insanlık bu büyük yıkımlardan henüz tam olarak kurtulamamışken Rafet’in imgelerinde doğruluğu araması dikkati çeken bir eğilimdir.”