Sanat Dünyamız 43. yayın yılına yine dopdolu bir sayıyla girdi. Füreya; Nasan Tur; Turan Erol; Yalçın Ayaslı ile söyleşi; Serkan Özkaya; 15. İstanbul Bienali ve sanatın daha birçok konusu Ocak-Şubat 2018 sayısında. Füreya gerçeği: Eller bildikleri dilin izini bırakır! Sanatçı Füreya Koral’ın ikiyüze yakın eserinin bir araya getirildiği ve İstanbul Akaretler Sıraevler’de izlenen retrospektif sergi “füreya”yı sanat tarihçi Nazlı Pektaş kaleme aldı. Özgürleştirici bir Zeid biyografisi Sanatçı Fahrelnissa Zeid üzerine Adila Laïdi-Hanieh tarafından yazılmış Fahrelnissa Zeid - Painter of Inner Worlds başlıklı kitabı sanat tarihçi/küratör Necmi Sönmez değerlendirdi. Duchamp’ın g(s)özleri Sosyolog/küratör Ali Akay, Serkan Özkaya’nın Marcel Duchamp’la ilgili olan ve hem New York’ta Postmasters Gallery’de hem İstanbul’da Galerist’te sergilenen “Bekleyeceğiz/We will wait” başlıklı çalışması hakkında yazdı. Uğultular ve gizli görüntüler Cansu Nur Şimşek, İranlı sanatçı Sahand Hesamiyan’ın Blok Art space ve Büyük Valide Han’da yer alan “Majaz” projesini kaleme aldı. Ters köşe hikâyeler Cansu N. Şimşek sanatçı Huo Rf’nin Karaköy’de Pi Artworks’te açılan solo sergisi “Tersten Hikâyeler”i de değerlendirdi. Turan Erol Mehmet Ergüven, Türk resminin önde gelen isimlerinden Prof. Turan Erol’un sanatını eserlerinden örneklerle yorumladı. Yeşim Demir: “Tasarımcı bilgiyi organize eder, özgün bir cevap arayışında olur.” Meslekteki 25. yıldönümü vesilesiyle grafik ve sergi tasarımcısı Yeşim Demir ile Necmi Sönmez bir söyleşi yaptı. Bir mühendisin kültürel yolculuğu Yalçın Ayaslı ile söyleşi Bilim insanları Yalçın ve eşi Serpil Ayaslı’nın Türk kültür ve sanatına hizmet veren vakıf ve kurumları hakkında Şanel Şan bir metin kaleme aldı, yazıyı Yalçın Bey’le yapılmış söyleşi takip etti. Asya’nın hafızasında Kore ve Türkiye Prof. Dr. Refa Emrali Ankara’da Galeri Çankaya’da Kore ve Türkiye’den sanatçıların katılımıyla açılan “Barış için Sanat” sergisini Doğu’nun ve Batı’nın kültürel ve zihinsel yaklaşımları üzerinden bir denemeyle ele aldı. Deforme kelimeler ve şeyler Nasan Tur’un Dirimart Dolapdere’de yer alan “Gözümdeki Kıymık” sergisini Kültigin Kağan Akbulut kaleme aldı. 15. İstanbul Bienali 2017 yılında sanatçı ikili Elmgreen&Dragset küratörlüğü’nde “İyi bir Komşu” temasıyla düzenlenen 15. İstanbul Bienali hakkında Süreyyya Evren “Afrikalılar kısmetlerini neden sattı?” ve Nazlı Pektaş “İyi bir komşu hakkında düşünmek bienal olduğunda” başlıklı yazılarıyla düşündürmeye devam ettiler. fragMENtaTION dizisi no 33: Merve Şendil’in Kareye Saygı projesi Sanat Dünyamız’ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragMENtaTION dizisinin bu sayıdaki konuğu Merve Şendil oldu. Sönmez’in yazısında dediği gibi: “Çalışmalarını İstanbul’daki atölyesinde sürdüren Merve Şendil, resimden heykele, yerleştirmeden müziğe kadar birçok tekniği eşzamanlı olarak kullanarak farklı içerikleri görselleştirir. Merve içsel neden-sonuç ilişkilerine dayanarak geliştirdiği işlerinde imgesel kişilikler üreterek farklı yüksekliklere çıkmayı hedefler. Bu imgesel kişilikler bazen rüzgâr tanrısı, bazen ekvator kelebekleri bazen de ürkek cinler olabilir. Herkesin gibi bu imgesel kişiliklerin de kendi mahremiyetleri var. Merve bu kişiliklerin yardımıyla üçüncü boyuta erişip soyut, tamamen rüyalara dayanan bilinmedik kavramlara açılır. Şendil Kareye Saygı-Homage to the Squareprojesinde de fotoğraflarıyla resimlerini bir araya getirirken, en ince noktasına dek kurgulanmış form birlikteliklerini izleyicilere alabildiğince doğal bir akış içinde, hatta sessizce, sunuyor.”

Benzer Kitaplar