“Aslında herkes oyun oynar. Kılığına girdiği, görünmeye çalıştığı kişi ile öz beni arasında çıkar uyumu bulunduğu sürece, oyun oynadığını ayrımsamaz bile insan. Uyum bozulunca da, hemen iç çatışması başlar ve kişi yeni bir oyuncu kimliği kazanıncaya kadar, kendi kendisiyle baş başa kalmanın sancısını çeker. Gerçek oyuncu, bu türlü oyunların üstüne çıkabilen, oyunu oyun içinde oynayan, bundan zevk alan kimsedir.” Yapıtlarında benzersiz psikolojik çözümlemeler gerçekleştiren Erhan Bener, Oyuncu’da çok katmanlı bir roman kurgusu ortaya koyar. Otobiyografik özellikler taşıyan Oyuncu’nun başkarakteri Kerim Turgut bir yazardır ve Oyuncu adlı romanını yazmaktadır. Bu roman içinde roman, Erhan Bener’in yaşamından izler taşıyan bir rotada, yazarın çalkantılı iç dünyasının yanısıra Türkiye’nin hem siyasi hem entelektüel ortamının da cesur bir analizini sunmaktadır. “Erhan Bener’in roman sanatı edebiyat tarihimiz açısından değerlendirilirken vurgulanması gereken bir nokta, onun çağdaş Türk romanındaki birçok modern anlatım özelliklerinin öncülerinden olduğudur…” GÜRSEL AYTAÇ “Oyuncu bir sanatçı romanı olmasının yanısıra aynı zamanda bir hesaplaşmanın da romanı. Kerim Turgut karakteri aracılığıyla kendisine de eleştirel yaklaşan Erhan Bener aslında başta yakınları, oyuncu kimliği ve edebiyat dünyası ve daha genel anlamda ülkenin düşünsel iklimi olmak üzere pek çok şeyle hesaplaşmış, hatta bu romanıyla hesabı kapatmış da diyebiliriz.” BETÜL MUTLU