Hasan Aycın’ın bir çizgisiyle okura merhaba dediğimiz Eylül sayımızın ilk sayfalarında, Engin Koca, “Tragedyanın Ölümü ve Yeniden Dirilişi” ve İsmail Süphandağı, “Sanatta Gerçeklik Meselesi ve İslamî Sanat ve Dil –1” başlıklı denemeleriyle dikkat çekiyor. Bu sayımızın öyküleri, Eda Kırgeçit, Rıdvan Yüksel, Sebahat Meraki, Akif Hasan Kaya, Elif Sena Ergin ve Sevgi Korkusuz’a ait. Makrokozmos Öyküleri’nde Güray Süngü, “Görünürlük” adlı öyküyle yer alıyor. Dünya Romanı Kitaplığı’nda Necip Tosun, Virginia Woolf’un Dalgalar romanından hareketle “Romanda Bilinç Akışı” tekniğini ele alıyor. Söyleşi sayfamızda Cemal Şakar, Ahmet Sarı ile konuştu: “Romantik Devrimin Peşinde”: Romantik devrimle insanın aklını aşan esrarengizlikler, olağanüstülükler, gizemler, korku ve dehşetler de her yönüyle edebiyata eklemlenmiştir. Bu bağlamda sadece “mavi çiçek” düşüncesi ile değil “uzaklara özlem”, “uzaklık acısı” kavramlarıyla da fizik yerine metafiziği ön plana çıkararak düş/ünce dünyamızı derinleştirmiştir.” Suavi Kemal Yazgıç’ın sürdürdüğü Şairin Muhayyilesi adlı köşede, “Necip Fazıl Kısakürek’in Muhayyilesi” irdeleniyor. Mini söyleşi bölümümüzde Veysel Altuntaş sordu, Ömer Çelik cevapladı. Eleştirinin Eleştirisi’nde Mehmet Narlı, “Türkçü Edebi Eleştiri -1” ile edebiyatımızdaki eleştirinin tarihine ışık tutmaya devam ediyor. İnceleme yazılarıyla dikkat çeken Ayşegül Özdoğan, Manas, Battalname ve Saltukname Destanları Üzerinden “Türk Edebiyatında Destandan Halk Hikâyesine Geçiş Süreci”ni masaya yatırıyor. Deklanşörün Sesi’nde Handan Acar Yıldız, Aykut Ertuğrul’un Binbir Gece Masalları’na atfen yazılmış “Zehra’nın Bin İkinci Gece Masalı” adlı öyküsünü objektif ve sübjektif ruhun anlatıda birleşmesi üzerinden değerlendiriyor. Muhayyel Kitaplık’ta yeni ve önemli kitapları gündeme getirmeye devam ediyoruz. Zeynep Acar, Muhammed Çimen’in Devridaim Mekinesi ve Uygar Atasoy, Alan Bernard’ın Tarihöncesinde Dil kitaplarını incelediler. Yeni sayılarda buluşmak dileğiyle.

Benzer Kitaplar