Bu araştırmanın amacı, Türk Beşleri’nin koro düzeninde çoksesledikleri türkülerdeki armoni anlayışlarını ortaya koymak, belirlenen armoni anlayışıyla Cumhuriyet dönemindeki çagdaş çoksesli Türk müziğinin gelişim evrelerini ve Türk Beşleri’nin bu süreçteki rolünü ortaya çıkarmaktır. Ayrıca ‘Mûsiki İnkılâbı’ çerçevesindeki müziksel değişim/dönüşüm sürecinin Türk Beşleri’nin armoni anlayışlarını nasıl etkiledigini ve çokseslemesini yaptıkları koro düzenindeki türkülere nasıl yansıttıklarını ortaya koymaktır. Bu amaçla, toplum-kültür-sanat ilişkisi kapsamında müzik kültürü ve Türk müzik kültürü irdelenmiş, Osmanlı İmparatorluğu ve Cumhuriyet Döneminde müzik alanındaki Batılılaşma çalışmaları incelenmiş, Türk Beşleri’nin yaşamları ve dönemin müziksel gelişmelerindeki rolleri araştırılmıştır. Bunun yanında Türk Beşleri tarafından çokseslendirilen otuz iki türkünün müziksel analizi yapılmıştır.