Heykel sanatının önde gelen isimlerinden Meriç Hızal’ın kariyeri boyunca izlediği evreleri gözler önüne seren retrospektif sergisi kataloğu.. Heykelin estetik gerçeğinin formlar arası uyum, uyumsuzluk ve bunların tümde yaratacağı metaforla elde edildiğini belirten sanatçı, eserlerini doğayı kullanarak zaman-mekan ilişkisi üzerine yapılandırıyor. Form olarak yalın geometrik formları, özellikle piramidi sıklıkla tercih eden sanatçı, bunların kendisi için aynı zamanda simgesel formlar olduğunu; hem devinimi hem de dengeyi simgelediğini belirtiyor. İlk döneminden itibaren doğayı ve ondaki diyalektiği konu alan sanatçı başlangıçta bu piramidal formlarla dağları ele almış, ilerleyen yıllarda ise buradan gelen üçgenler Hızal’ın güneş saatlerinin temelini oluşturmuştur. Paylaşım olgusunu son derece önemseyen sanatçı, güneş saatleri, Anadolu sofraları, gibi kamusal alan heykellerini insanların içine girebilecekleri, kimi zaman üzerine oturabilecekleri ya da dinlenebilecekleri modüller olarak tasarlıyor.

Benzer Kitaplar