Namık Kemal bir “Türk büyüğü” müdür? Öyle olması, “büyük Türk şairi” unvanını kazanmanın da temînatı mıdır? Kişi ne kadar büyürse, şairliği de o kadar büyür mü? Kemal’in heybetli ismi şiirinin önünü kapattığı için, aslında metni görmüyor ve görmeden hüküm veriyor olabilir miyiz? “Şair Kemal Bey” etiketinden “Kemal Bey” ismini bir yana itelemeyi başarabilseydik, geriye kalan “şair” ve şiiri hakkında vereceğimiz tesbitler şimdikilerle aynı olur muydu? Siyasi geçmişini, çileli ömrünü, efsanevî şahsiyetini, hatta adı etrafında uydurduğumuz fıkraları unutarak bakmayı becerebilsek, yine de Kemal’in önemli bir şair olduğunu söyleyebilir miydik? Şairin hep aynı cebhelerini önemseyip onları parlatırken şiirinin ihmal ettiğimiz yanları da olabilir mi?