Gerçekçilik tartışmalarına yeni bir boyut ve canlılık kazandıracak olan bu kitap, Brechtyen estetik in ülkemizdeki ilk ve en önemli temsilcilerinden Yılmaz Onay’ın kapsamlı bir incelemesi ve manifestosu. Gerçekçilik in, bir sanatsal akım ya da 19. yüzyıla ait sanatsal bir biçim olarak görülmesine itiraz eden Onay, bu dar sınırların dışına taşıdığı kavrama zengin bir içerik kazandırıyor. Yalnızca kendine özgürlükçü, kendine demokrat örgütlü bir azınlığın demagoji ve yalanlarla yönettiği günümüz dünyasında gerçekçilik , sanatla yaşamı birleştiren bir üst-kavram, ezilen kitlelerin elinde güçlü bir silah, tüm yönleriyle yaşamsal bir tutum olarak beliriyor. Kitabın güçlü tezleri, H. Pinter, J. Baudrillard, B. Brecht, A. Seghers, G.N. Pospelov, Özdemir İnce ve Nâzım Hikmet gibi yazar ve kuramcılardan geniş alıntılarla destekleniyor. Özel bir bölüm ayrılarak irdelenen bienaller ile Türkçeye henüz çevrilmemiş olan Brecht-Lukacs çatışmasının ayrıntıları, kitabın ilginç ve öne çıkan bölümlerinden ikisi.