Fluxus sanatçıları Wolf Vostell ve Dick Higgins’in derlediği ve ilk kez Higgins’in efsane Something Else Press tarafından 1970 yılında yayımlanan Fantastik Mimari 1970’lerde ilerici mimarlardan oluşan yeni neslin eleştirileri ile karşılandı. Higgins, “mimarların çizim tahtası geleneğinden daha yeni kopmaya başladıkları” fikrini savundu, ve “alan yaratmanın, işlevsel olsun ya da olmasın, en azından içinde yaşadığımız duyumsal çevre ile bağlantılı olduğu”na değindi. “İnşaat ekonomisi, deneyimlerimizle birlikte, zamanımızın zenginliğine ters düşen bir yavanlığa sürüklendi.” Buna karşı, Higgins ve Vostell, Kurt Schwitters, Raoul Hausmann, Erich Buchholz, John Cage ve Buckminister Fuller gibi bilge sanatçılara yaklaşmayı destekledi. Carolee Schneemann, Ben Vautier, Richard Hamilton, Douglas Huebler, Lawrence Weiner, Dennis Oppenheim, Jan Dibbets, Jean Tinguely, Robert Filliou, Daniel Spoerri, Geoff ve Bici Hendricks, Philip Corner, Joseph Beuys, Ay-o, Claes Oldenburg gibi isimlerin de yer aldığı arkadaş çevrelerinden, sanatçılardan; ilericiden absürtlüğe, siyasallığa uzanan, mektup şeklinden manifesto biçimine kadar değişken form(at)larda destek gördüler. Joseph Beuys, Berlin duvarının yükseltilmesi ile ilgili bir öneri tasarlayıp sundu; Claes Oldenburg’un önerisinde ise Washington Obelisk’in yerine dev bir taş ve savaş kahramanları için bir anıt yer alıyordu. Vostell ve Higgins, sanatçıların, hükumetin ve şehir planlamasının bürokrasisi olmadan, mekanlara inşa edilecek yapıların araştırması ve kökten değiştirilmesi sorumluluğunu almaları gerektiğine inanıyordu. Bu kitap için hazırlanmış olan yazılar ve sanat çalışmaları ilerici mimarların kültürün ve kritiğin her yüzüyle ne kadar çok iç içe olduklarını gösteriyor. Fantastik Mimari 1960’lı yılların Fluxus sanatçıları ve yaratıcı çapraz-medya düşüncesi ile ilgili yazılmış müthiş bir kitap.