Farklı disiplinlerde yapıt veren üç sanatçı aracılığıyla yol alan fakir sanat tartışması, yazarlarının da dile getirdiği gibi, sanatın kutsal bir haleyle ululandığı günümüz dünyasında sanat eserinin varlık sebepleriyle ilgili iki temel ayrımsala dikkat çekiyor: Tanrısal sözün kalıtçısı, taşıyıcısı olan yüce sanatçı yerine hiçbir şey söylememenin saklı mucizesiyle yaratı. Bu haliyle sanat yapıtını kültürel bir direniş formu olarak gören yazarlar, yapıtı sınırlayan tüm estetik biçim ve kurgu tekniklerinin ötesinde, sadece yalınlık olarak algılanan, içeriksiz, basitleştirici kavrama momentlerini de bir kenara bırakıyor. Sanat yapıtının yetkeci olduğu kadar basit içeriğine de yüz çeviren Bersani ve Dutoit, yapıtın dokusunda insanın kendi yazma, okuma, anlamlandırma uğraşını boşluğun, giriftliğin, yansızlığın, unutuşun şiddetinden sakınmadığı açık ve yoksun yapıta, fakir sanata odaklıyor dikkatini.