Bu kitabın araştırma fikri, bir lisans dersinde öğrencilerimin bir kısmının büyük bir hayranlıkla G. Kore dizileri izlediğini öğrenmekle ortaya çıkmıştır. Son yıllarda Türk Tv dizilerinin gerek ülke içerisinde gerekse yakın coğrafyada geniş bir izleyici kitlesine ve etki alanına sahip olduğu, reyting rekorları kırdığı bilinmekteydi. Hatta diziler, artık siyasetin ve seçim meydanlarında yapılan propagandanın konusu dahi olmuştu. Böyle bir ortamda G. Kore dizileri de nereden çıkmış, nasıl popüler hale gelmişti? Sorusu etrafında beliren araştırma fikri, konu üzerine yaptığımız literatür taraması ile bir araştırma problemine dönüştü. İlgili literatürün taranması sonrasında, özellikle son yirmi yılda önce Doğu Asya ülkelerini etkisi altına almış sonra diğer kıtalara yayılmış Hallyu fenomenini ve G. Kore TV dizilerinin bu fenomenin baş aktörü olduğunu öğrendik. Buna bir de artık Türkiye'yi de etkisi altına almış bu ulusötesi fenomenin, Türkiye'de akademik ilgiyi henüz hak ettiği düzeyde çekmediği gözlemi eklenince bu çalışma ortaya çıktı. Çalışma boyunca edindiğimiz veriler üzere yaptığımız değerlendirmelerden sonra çıkardığımız sonuçlardan biri; Hallyu dizilerinin hem arz edilen hem de verili dünyaya dair (Geertz'in terimleriyle) “bir varoluş düzeni, kavramlar; dünya görüşü üreterek” tekniğin/aracın yardımıyla “bu kavramlara; dünya görüşüne bir gerçeklik havası giydirerek” izleyicide, “gerçeklik olarak görünen; güçlü, kapsamlı ve uzun süreli ruh halleri ve güdüler oluşturan bir semboller sistemi, bir din” olarak ele alınabileceğidir.