Tümüyle yaklaşıyorum bir ozana. Ataol Behramoğlu’na, şiirini yokluyorum, şiirinin vuruşunun damarını yakalıyorum: Akan taze bir içtenlik kanı! Soruyor sevgilisine: ‘Darağacından Notları okudun mu.?’ -Ceyhun Atıf Kansu- Varlık, Ocak 1977 Coşku, heyecan, dünya ve toplum karşısında ilgi ve merak, daha iyiye, daha güzele duyulan özlem, dünyayı hemen değiştirme isteği ve dünyanın değiştirilebilir olduğundan, değiştirileceğinden hiç kuşku duymayan bir sabırsızlık... Şiirin (Bir Gün Mutlaka) yazılmasından üç yıl sonra 1968 Mayıs’ında Sorbonne Üniversitesi’nin ve Paris’in tüm duvarlarına yazılan sloganlarda ifadesini bulan: Prag’dan Saygon’a, Amerikan kampuslarından Paris fabrikalarına dünyanın dört bir yanında solunan hava... Devrim, değişim ve özgürlük havası. Behramoğlu’nun şiiri hiçbir ustalık taslamadan, ama büyük bir ustalıkla bu havayı yaşatıyor okuyucuya. Hem dönemini yansıttığı, hem iyi bir şiir olduğu için de büyük şiir katına çıkıyor. -Roni Margulies- Adam Sanat (....) Bu karmaşık durumun belirtilmesi amacıyla ‘bilinç akımı’na yaklaşan ve şiirimiz için ‘yenilik’ olan bir teknik kullanır. -Asım Bezirci- On Şair - On Şiir, 1971